Thursday, January 10, 2008

adat lama di lupa jangan

Hari ini saya dengan beberapa ahli keluarga bertolak ke Kelantan bagi menyelesaikan urusan peminangan bakal adik ipar saya yang bermastautin di Kelantan. Saya jangka upacara ini akan selesai dalam masa yang pendek. Kabarnya adik saya telah lebih dahulu berbincang dengan keluarga di pihak perempuan dan telah bersetuju tentang beberapa perkara asas. Jadi rombongan peminangan kami adalah satu formality sahaja. Kami hanya membawa cincin, buah-buahan dan sedikit kueh untuk keluarga pengantin perempuan. Nampaknya cuti sekolah bulan March nanti kenduri lagi lah di rumah orang tua saya di kampung. Letih kenduri bulan Disember yang lalu belum selesai dan terpaksa pula membuat persiapan untuk kenduri kawin lagi. Moga bakal adik ipar akan dapat menyesuaikan dirinya dalam keluarga kami yang besar iini.....

No comments: