Friday, October 3, 2008

zahid hamidi nak jadi timbalan presiden?????

Banyak kawan-kawan mengurut dada bila mendengar berita menteri ini nak jadi Timbalan PM pulak! Kadok dah mula nak naik junjung! Salah satu alasan yang digunakan ialah cara Tan Sri Mahyuddin menyuruh Pak Lah berhenti yang kononnya tidak mengikut budaya melayu?.. Yang tidak kurang menarik pula ia juga cuba mengaitkan keputusan tersebut atas kehendak "akar umbi".. Agaknya akar umbi yang sama dengan akar umbi di PICC hari itu yang meminta supaya Pak Lah terus kekal sebagai PM tu kot?? Memang betul sejak akhir-akhir ini perkataan "akar umbi" cukup banyak disalahgunakan oleh orang politik!

Kalau tak silap Zahid ini lah yang pernah menjadi Ketua Pemuda Umno, zaman Anwar Ibrahim dulu. Masih ingatkah lagi, hampir semua ketua pemuda yang menjadi exco pemuda ketika itu mempunyai Merc 320. Entah berapa ramai lagi perwakilan umno yang mendapat kad kredit BSN ketika itu! Mana dapat duit begitu banyak hingga hampir semua mereka pakai Merc besar. Dia ni jugalah yang membuat ucapan berapi-api kononnya adanya berlaku amalan kkn..(sekadar meminjam kata-kata dari seberang)dalam pemerintahan pada masa itu dalam perhimpunan pemuda umno. Dia ini jugalah yang menghilangkan diri ke Sabah selepas perhimpunan umno dan akhirnya di tahan polis di Sabah..

Dia ni jugalah yang mengaku bahawa teks ucapannya disediakan oleh orang lain. Jadi dalam kata lain dia jadi ketua pemuda umno, Malaysia, menjadi alat orang lain untuk mengutuk kerajaan pada masa itu! Dia ni jugalah yang di beri peluang kedua oleh YAB Tun Mahathir dalam politik dan pentadbiran..akhirnya..

Terbaru, dengar kabar dia ni jugalah yang bangun berdiri membantah dalam dalam mesyuarat MKT Umno baru-baru bilamana YAB Menteri Besar Johor mempersoalkan tempoh peralihan kepimpinan yang agak lama pada tahun 2010 saperti yang dipersetujui sebelumnya.Kononnya dalam MKT sekarang dia inilah yang memainkan peranan sebagai ayam tambatan Pak Lah. Dalam kata lain dia ini membantah supaya jangan dipercepatkan peralihan kuasa dari Pak Lah kepada Dato Seri Najib!

Sekarang ini bercita-cita pula menjadi regu Najib!

Orang macam ini pun boleh hidup dalam UMNO...

No comments: