Thursday, April 16, 2009

PM Dato Seri Najib tidak di sokong.........

Nampaknya sejak mengambilalih alih jawatan PM dengan gagasan satu Malaysia seolah-olah tiada ada sokongan langsung dari pendukung BN termasuk pemimpin UMNO. Hinggakini PM di hujani dengan pelbagai isu (a)MCA dan MIC dan GERAKAN yang tidak berpusahati dengan komen Tan Sri Mahyuddin dan perlantikan ahli kabinet (b) sikap keanakan ADUN Terengganu dengan MB mereka (c) Cara lama MB/UMNO Negeri Sembilan melayan isteri,(d) NGO melayu bertindak balas soal pemansuhan Kem. Perusahaan Awam dll.. Memalukan! dan lansung tidak memahami pembaharuan dan 'BIG PICTURE' yang cuba diketengahkan oleh YAB PM.

Pemimpin MCA dan MIC dan GERAKAN seolah-olah ingin menunjukkan 'their birth right'untuk menuntut itu dan ini tanpa boleh dikomen walaupun benar. mereka lupa yang rakyat sudah pun meninggalkan mereka.

Pemimpin UMNO di peringkat negeri pula masih lagi menyanyi lagu lama. Tindak tanduk mereka langsung tidak mengambilkira senario politik negara dan usaha pemulihan yang sedang cuba dilaksanakan oleh YAB PM. Benar, kata PM yang mereka ini faham mungkin soal mendirikan papan tanda gambar besar mereka sahaja.Nampanya 'wavelenght' PM dengan pemimpin komponen BN dan UMNO tidak sama ataupun tidak ada langsung!Mungkin terlalu baru tetapi hingga kini tidak nampak adanya agenda perubahan dikalangan pemimpin BN.

Di satu pihak lagi rakyat sedang mengalami dan menuntut perubahan dari segala segi. Parti pembangkang nampaknya lebih bersedia untuk berubah dan mempunyai 'wavelenght' yang sama dengan rakyat. ..Dalam keadaan begini di mana pemimpin PM berada????

2 comments:

Unknown said...

Apa khabar mengkuang? Pada awalnya BN tidak mahu bertanding di DUN Penanti jika tidak kerana Chedet. Di sini, mana letaknya semangat daya juang BN khususnya UMNO? Sedangkan pembangkang tetap meletakkan calon selama puluhan tahun walaupun di tempat yang mereka sendiri tahu sudah tentu akan kalah.Jadi, bagaimana 'parti pengecut' sebegini mampu membela generasi saya kelak?

DukeOfUMNO said...

Salam Bro...

Di jemput hadir semua blogger2 wilayah utara ke Majlis Gathering Blogger2 Utara...2 May...pukul 8.30 malam...di Coffee House Kelab Cinta Sayang, Sg. Petani, Kedah...TQ!

p/s: keterangan lanjut di...
http://dukeofumno.blogspot.com