Saturday, August 9, 2008

gerhana di Malaysia.....

Lebih kurang dua minggu menghilang sekejap.Jauh dari alam maya. Jauh dari berita bercetak mahupun letronik. Memang terasa kedamaian dalam keadaan begitu. Ini semua kerana Malaysia tidak lagi dapat memberi keyakinan dan kedamaian. Selaku rakyat, segala peristiwa yang berlaku kebelakangan ini dengan keadaan politik semasa, sangat mengecewakan. Semua aspek kehidupan, sosial, ekonomi dan politik tidak memberi keyakinan kepada kita selaku rakyat Malaysia.!

Setiap pagi, setiap hari ketika bangun, terasa seolah Malaysia sedang menuju zaman kehancurran. Terasa meluat yang amat sangat, terasa bagaikan nak termuntah melihat kepimpinan negara menangani pelbagai isu semasa masakini.Tidak ada langsung rasa kehormatan diri, rasa bertanggungjawab, apatah lagi mengambil tanggungjawab moral tentang apa yang berlaku.

Inflasi yang menjadi-jadi seolah-olah tidak akan berhenti dan tanpa kawalan. Soal keselamatan dan jenayah yang tidak lagi terjamin dengan kebanjiran pendatang asing. Sebagai seorang yang berugama Islam dan berbangsa melayu di bumi Malaysia ini pun kita makin terdesak dan tertekan dengan pelbagai cabaran kaum lain. Pegawai kerajaan gagal menguatkuasakan segala undang-undang sedia ada. Kepada rakyat kemana badan hendak di bawa?..

Semua pemimpin politik samada pemerintah mahupun pembangkang pun tidak boleh di harap. Yang penting mereka gelojoh dalam merebut kuasa. Rasuah berleluasa sampai ke tahap yang memalukan negara. Polisi dalam mengurus krisis langsung tidak berkesan. Apakah kita sedang menuju kehancuran dan menjadi negara yang gagal!!?

No comments: