Monday, March 23, 2009

Selamat bersidang....


Besok persidangan agong umno dimulakan dengan sayap parti, Wanita, Pemuda dan Puteri dan d ikuti oleh persidangan UMNO pada 26 mac 2009 nanti. Pengumuman keputusan di jangka akan di ketahui pada malam 26 Mac ini..

Persidangan ini merupakan ujian mengenai perubahan yang di tuntut oleh rakyat Malaysia. Keupayaan para perwakilan memahami kehendak ahli dan rakyat akan menjadi ukuran kelangsungan hidup parti ini dalam sejarah politik Malaysia. Moga-moga soal kehormatan, soal kepimpinan, soal pembaharuan, soal bangsa dan soal negara menjadi pertimbangan. Bukan soal kelompok, bukan soal tembolok, bukan soal rasuah yang menjadi ukuran!

Pemimpin bukan sahaja mesti bersih malah mesti di lihat sebagai bersih! KJ, Ali Rastam (terima kasih Lembaga Disiplin), Muhammad Muhd Taib, Khir Toyo, Rahim Tambi Chik, dalam kategori mana mahu di letak mereka ini???? Soal kedua ialah soal kecekapan atau pun kompeten dalam menjalankan kerja... Apakah Syed Hamid, Zahid Hamidi, Khalid Nordin, cekap dalam menjalankan kerja mereka?.. hanya sekadar bertanya!

Soal rasuah dan bersih, soal kecekapan dan keberkesanan kerja dan soal samaada menjadi beban kepada UMNO atau tidak, perlu diberi pertimbangan wajar oleh perwakilan!Calon yang melepasi ujian ini sepatutnya mempunyai tempat dalam kepimpinan negara!

Mereka yang boleh merubah UMNO. Mereka ini tidak akan mempunyai peluang kedua jika kesilapan di buat pada kali ini!

Selamat mengundi dan Selamat bersidang!

No comments: