Sunday, December 27, 2009

KPI Umno Kedah ??? mai pakat tambah....

Presiden UMNO sibuk dengan KPI untuk kerajaan BN dengan menetapkan beberapa 'Key Result Area' (KRA) yang ingin di capai. KRA terpaksa dilaksanakan memandangkan rakyat dah naik muak dengan kerajaan yang sekian lama, terutama zaman Pak Lah, yang membiarkan negara ini hanyut tanpa pelan strategik yang jelas sehingga rakyat merasa tidak selamat dan tidak berpuashati dari pelbagai aspek yang menyentuh kehidupan mereka!

PRU13 tidak lagi lama masanya. UMNO Kedah masih lagi lena. Ramai kawan-kawan memberi masa 100 hari kepada kepimpinan baru UMNO Kedah untuk beraksi. 100 hari telah berlalu begitu lama.. Hingga kini tidak ada gerakan dan usaha yang strategik di buat bagi menawan semula Kedah dari pihak pembangkang. Tidak ada pelan untuk menawan kawasan yang kalah, tidak ada pelan bagi meningkatkan jumlah yang akan menyokong BN bagi kawasan yang menang tipis,tidak ada pelan untuk mendekati ahli BN yang lain. Yang ada hanya hanyut dengan usaha personaliti tertentu tanpa objektif yang jelas..Pemimpin yang ada tidak mampu menerima cabaran yang terbentang di depan mereka..

Jadi untuk membolehkan UMNO menawan semula Kedah dicadang KRA di bawah sebagai KPI pemimpin-pemimmpin UMNO Kedah.. Pakat tambahlah kalau perlu....

1. Pemimpin UMNO negeri kena capai mesyuarat sifar 0
2. Pemimpin UMNO negeri kena cari harta/kontrak banyak berjuta-juta..
3. Pemimpin UMNO negeri kena buat pekak tentang semua rungutan/sebab kalah PRU12 dulu
4. Pemimpin UMNO di DUN kena sokong kuat kerja baik kerajaan PAS di dalam dewan
5. Pemimpin UMNO bahagian kena tidur bagi cukup
6. Pemimpin UMNO bahagian kena terus berkelahi dengan musuh politik mereka
7. Pemimpin UMNO bahagian tak payah buat aktiviti dengan komponen BN lain
8. Ahli UMNO terus komplen semua pemimpin UMNO dan puji pemimpin PAS
9. .....

Selebihnya pakat tambahlah.....

No comments: