Monday, February 4, 2008

Kawan .. CNY..... tahun tikus.

Semalam, saperti tahun-tahun yang lalu, dua kotak limau orange China telah di hantar ke rumah saya. Saya tahu siapa yang menghantarnya walaupun ianya di letak di luar rumah. Kebetulan tiada sesiapa di rumah ketika itu. Sudah jadi amalan sejak tahun 1985, sejak kami mula berkawan hingga ke tahun ini, setiap tahun kawan saya, Abin, akan menghantar buah limau setiap kali Sambutan Tahun Baru China.

Lebih duapuluh tahun kami berkawan, berniaga, melancung, bersembang, golf dan teh tarik, tiada sebarang masaalah. Tiada benda sensitif yang tidak boleh di bincang. Adakala kami bertengkar tapi selalunya disudahi dengan gelak ketawa. Hari raya dan kenduri kendara perkahwinan di rumah saya, mereka tidak pernah uzur sepanjang yang saya ingat.

Kepada kawan-kawan China di Kedah dan di Malaysia saya ucapkan Selamat Tahun baru...

No comments: