Wednesday, February 27, 2008

gerhana di Kedah....

Tiga hari telah berlalu, kempen pilihanraya semakin panas. Pemilihan calon di Kedah di kritik hebat oleh pelbagai pihak. Semasa semua calon sedang mengisi borang di kediaman resmi MB Kedah, saya dapati di setiap meja di luar di penuhi oleh penyokong dan rata-rata tajuk perbincangan meluahkan rasa kurang senang tentang pemilihan calon oleh BN khususnya Pak Lah sebagai PM dan pengerusi BN. Semua faham tak semua senarai MB digunapakai oleh PM. Banyak beranggapan ada 'invisible hand' dalam menentukan barisan calon di Kedah..

Apa tidaknya? Difahamkan ada beberapa bakal calon telah dimaklumkan terlebih dahulu oleh orang tertentu walaupun pihak MB masih belum lagi membuat pengumuman resmi.. Akibatnya kerja senang dah jadi susah. Hingga kini dari laporan yang di dapati apa yang berlaku di Parlimen Sik, Kuala Kedah, Baling, sedikit di Jerlun dan Pendang agak membimbangkan pucuk pimpinan BN. Kalau silap perhitungan terlepas ke tangan pembangkang.. Itu antara berita yang sampai kepada saya.... Jika kehendak akar umbi dan ahli di ambilkira, BN tidak akan berada dalam keadaan terdesak saperti sekarang ini..

Nampaknya, masa yang agak panjang mungkin dapat membantu BN memperbetulkan apa yang berlaku di bawah, di peringkat akar umbi...

No comments: