Thursday, February 14, 2008

pembubaran parlimen dan pilihanraya ke 12....

Saperti yang di jangka parlimen dibubarkan semalam. Saya membuat beberapa panggilan dan turut juga menerima panggilan dari beberapa kawan lama yang masih berpolitik dan yang sudah bersara. Ada yang kembang kempis kerisauan tidak terpilih dan ada juga yang perasaan akan menjadi Yang Berhormat.

Sebagai pemerhati , kita faham sangat mengenai kemampuan kawan-kawan. Semuanya ingin berkhidmat untuk rakyat dari segi teorinya. Bila dah menjadi YB, yang di kejar adalah kekayaan peribadi bukannya khidmat kalau adapun hanyalah tugas separuh hati. Yang penting ialah mengumpul kekayaan peribadi. Terlalu banyak contoh yang boleh diberikan. Belum pun nama di pilih sudah memohon bantuan untuk membantu dari sudut kewangan. Kalau dah terpilih jangan kirlah berapa banyak kutipan yang di buat.

sama-sama kita perhatikan negeri-negeri di Kelantan, Terengganu, Penang dan Kedah mencipta sejarah. Moga demokrasi di Malaysia kian matang dan subur. Semua pihak punya hak yang sama dalam bertanding secara adil. Realitinya pembangkang terus di himpit dengan segala kekangan dan hanya rakyat yang dapat menentukannya..... Selamat mengundi ..

No comments: