Tuesday, July 14, 2009

Najib tegur kroninya di Kedah!....

Bila orang di beri jawatan dan kenaikan ke tahap paling tinggi kerana ketidakcekapan dan bukan berdasarkan merit, apa yang boleh diharapkan dari mereka. Perlantikan Ahli Badan Perhubungan UMNO Negeri Kedah adalah bidang kuasa Presiden dan PM Malaysia. Yang di lantik tempoh hari adalah kroni Najib... Satu Kedah tahu, siapa Pengerusi dan Timbalan Pengerusi kepada Najib.

Semua teguran dari pemimpin bahagian, ahli UMNO, dari blog-blog selepas PRU12 tidak di ambil endah oleh Presiden parti... Akhirnya pengumuman di buat, semuanya kroni Presiden, tidak cukup dengan itu Pengerusi dan Ketua Penerangan dari KL dan terasing dari politik di Kedah.. Timbalan Pengerusi yang di harap dapat membantu Pengerusi hanya dengan stail lama, tukang lawak dan mengharapkan kroni bahagiannya dari tingkat 6. Maka jadilah UMNO Kedah saperti hari ini..hidup segan mati tak mau..yang jelas, mereka ini berulang alik ke Kuala Lumpur untuk projek kononnya untuk perbelanjaan parti...

Kita dengar bagaiman budaya pemikiran pemimpin atasan bila menangani permasaalahan rakyat miskin di Kelantan dan permasaalahan Malaysia. Kita lihat budaya pemimpin negeri dan kroni bahagianya sibuk dengan projek stimulas dengan kontraktor kelas F..Sedikit pun tiada bezanya dengan suasana semasa BN memerintah dulu! Rombongan ke merata negara di luar negara.. Mereka lupa dan menidakkan keuayaan berfikir majoriti rakyat masakini. Tidak ada langsung 'sense of purpose', 'sense of urgency'and 'sense of commom sense'dalam menguruskan parti, saperti yang pernah di sebut oleh Tun Mahathir pada pegawai kerajaan satu masa dulu.

Jadi, apalah sangat yang dapat di harapkan oleh Najib dari mereka ini! perubahan bukanlah dalam kamus pemikiran pemimpin 'half past six' yang ada di Perhubungan UMNO kedah masakini.!

No comments: