Saturday, July 18, 2009

Susahnya pemimpinUMNO berubah!....

MCA mungkin sudah menyatakan pendirian mereka dalam kabinet yang lepas....mereka mahukan PPMSI di peringkat SPM diteruskan. Mereka dan suku sakat juga amat bersetuju bahasa ibunda mereka digunakan di semua sekolah vernakular (SJKC & SJKT.) Mereka mendapat yang terbaik dari dua dunia. Di mana agaknya mereka belajar Bahasa Malaysia yang sangat di perjuangkan oleh sasterawan negara Malaysia.. Warna sebenar rakan kongsi BN terbesar ini sudah terserlah! Agaknya atau adakah kabinet pimpinan UMNO dan kerjaan BN akan mengumumkan keputusan baru pulak tak lama lagi??

Sementara itu, Che Det telah manamatkan undian online yang memberikan keputusan 86% dari lebih dari 100,000 pengundi MENENTANG keputusan kerajaan membuat U Turn dalam PPMSI. Kata orang angka tidak pernah berbohong!! Agaknya apa alasan pulak menteri dan kabinet akan gunakan bagi menidakkan keputusan undian ini!! Betul kata orang tua-tua bila tikus membaiki labu........ apa sudah jadi!

Dalam pada itu, Nazri Aziz, pemimpin UMNO dan menteri yang agak kanan dalam kerajaan mengumumkan kenaikan segala macam tambang teksi, bas dll mulai 1 Ogos ini. Apa pun goodwill yang BN dapat dari pengumuman 11 perkara oleh PM semasa menyambut 100hari pemerintahannya akan hanyut.....

Pada masa yang sama menteri UMNO yang sombong ini masih lagi dengan antiknya yang bongkak mempersalah Tun Mahathir, Pengerusi Suhakam Tan Sri Abu Talib dan Tun Haniff bekas KPN kerana tidak lagi mempertahankan kerajaan BN ataupun sering mengkritik kerajaan...Segala apa yang yang dilakukan oleh kerajaan seolah-olah suci dan tak boleh di kritik.. Jauh ketinggalan kepimpinan UMNO zaman ini..

Malang, nampaknya tidak banyak yang di pelajari oleh pemimpin UMNO saperti Nazri ini.Nampaknya mereka masih terkial-kial dalam mengurus perhubungan awam dengan rakyat Malaysia..Susahnya pemimpin BN dan UMNO berubah!!....

2 comments:

Unknown said...

Keadaan semakin kalut. Antara kegawatan ekonomi dan sokongan terhadap umno/bn menjadikan seolah-olah tiap tindak-tanduk keputusan yg diambil secara tergesa-gesa. Menarik sokongan sehingga menggadaikan HAK yg sedia termaktup..??

Ramli Mohd Yunus said...

mengkuang,

I give up. There is no room for people like us in their world of hypocricy.

I will rest my case too!!

Lets make ourselves free from these political creatures. They are great in their own defination.