Saturday, August 1, 2009

melayu di cucuk hidung!

Hari ini berduyun-duyun melayu turun berdemo untuk menentang ISA. Ramai bertudung, berjubah, berkopiah putih, berbaju merah, berkulit sawo matang rata-ratanya adalah melayu!

Di mana? yang bermata sepet, yang sering bersuara melalui pelbagai saluran, di perhimpunan parti, di parlimen, di media, melalui badan professional yang semuanya bukan melayu! Yang jelas pemimpin PKR, pemimpin PAS yang beriya-iya benar menentang ISA. Bapak kepimpinan melayu PKR dan pemimpin Islam pun ada..Apa nak kira, yang penting anda akan mendapat undi mereka dalam PRU nanti.

Kepada ahli ahli PAS dan PKR melayu beramai-ramailah keluar berdemo setiap minggu, berjuanglah supaya timbul kacau bilau di negara ini..Tunjukkan kejantanan anda semua di jalan-jalan di Kuala Lumpur. Pedulikan peniaga melayu yang mencari makan di sana. Yang penting, sahabat tuan-tuan semua yang mengganggu gugat institusi dan hak orang melayu mendapat faedahnya...lakukan apa saja asalkan matlamat mendapat sokongan tercapai..

Kami melayu majoriti, yang tak pandai berdemo, yang inginkan keamanan, yang berusaha mencari rezeki yang halal hanya berharap dengan kacau bilau tersebut pihak PDRM boleh mengambil tindakan pantas di bawah ISA dan kalau boleh simpan saja pemimpin ini di Kemunting supaya mereka mengerti dan faham apa erti keamanan dan kebebasan!...

1 comment:

Ekeng A/L Etong said...

Yang Ekeng tau, paling ramai tak sokong ISA ialah orang Cina dengan orang India. Melayu pun ada, tapi taklah ramai sangat.

Tapi awat yang berarak Melayu lebih ramai? Cina dengan India tak kan banyak tu saja? Lari pi ke mana habis? Nampak sangat bangsa tu cerdik serba-serbi. Bukan cerdik meniaga saja, politik pun depa cerdik. Kot mana pun depa mesti 'kecoh'(tipu) orang Melayu!

Betul! Nampak sangat Melayu yang ikut demontrasi tu kena cucuk hidung. Kalau Melayu (tentu Islam) tu semua pakat pi berarak masa Maulidul Rasul, alangkah bagusnya!