Friday, September 26, 2008

Perdana Menteri letak jawatan... JUN 2009..???

Adios Pak Lah! Selamat menyertai kelab orang pencen MUBARAK!

Hari ini di jangka mesyuarat MKT UMNO meluluskan penangguhan mesyuarat perwakilan UMNO peringkat bahagian yang sepatutnya bermula 9 Oktober ini ke bulan Mac 2009. Berikutan dari itu tarikh perhimpunan UMNO yang sepatutnya bermula pertengahan Disember ini juga di jangka akan ditunda kepada Jun 2009. Pak Lah juga DI JANGKA akam meletak jawatan sebagai Perdana Menteri dan tidak akan mempertahankan jawatannya sebagai Presiden UMNO. Begitulah cara UMNO!!

Persoalannya jika sudah nak berhenti mengapa perlunya menangguhkan ke tahun hadapan. Terus sahaja buat peristiharan yang beliau tidak akan bertanding dan melepaskan jawatannya kepada Presiden baru dalam perhimpunan pada bulan Disember nanti. Tanda tanya mengenai agenda Pak Lah mahu bergayut terus dengan jawatan ini menambahkan lagi keresahan ahli UMNO dan rakyat di seluruh negara. Adalah sukar mencari jawapan lain selain dari kepentingan diri yang menjadi punca utama kelambatan dan kelengahan ini.

Pada hari ini akan adalah komen-komen kaki ampu bodek MKT UMNO yang akan merasionalkan proses peralihan ini dengan pujian melimpah ruah. Pada mereka ini persoalan kepimpinan negara yang menuntut tindakan segera dan berkesan tidak penting.
Segala kemelut ekonomi dunia dan negara yang bercelaru di luar sana menjadi persoalan kedua asalkan ego dan nafsu mereka tidak tercalar. Penuh dengan hipokrasi!

UMNO sekarang initidak pernah sedar, persoalan rakyat, persoalan negara dan kepimpinan adalah lebih penting dari kepentingan individu, hatta setinggi mana pun kedudukanya. Yang demikian, membuat keputusan supaya Pak Lah beredar segera atau terus bercuti setakat yang beliau layak, atau terus berhenti adalah satu tindakan yang rasional dan munasabah. Rakyat sudah muak, banyak yang perlu dilakukan, Negara harus bergerak ke depan.

Pak Lah saga perlu ditinggalkan segera!!

Terkini!

Petang tadi diumumkan mengenai penangguhan mesyuarat Agung UMNO ke bulan Mac 2009. Manakala mesyuarat di peringkat bahagian diteruskan saperti yang dijadualkan. ini bermakna jangka hayat Pak Lah dalam politik semakin singkat dari yang dirancangkan.Beliau juga akan mengumumkan sendiri sebelum mesyuarat bahagian bermula samada hendak mempertahankan jawatan atau sebaliknya. Orang melayu la katakan, masih lagi berdrama,masih lagi mahu menarik bengan dalam tepung, masih lagi mahu memberi muka, begitulah UMNO kini dan selamanya......

Apa-apa pun Malaysia dah cukup terseksa, sekurangnya jelas akan berlaku peralihan kuasa..Sekali lagi Malaysia harus melupakan peristiwa malang kepimpinan negara ini dan harus memandang ke depan......

No comments: