Thursday, January 29, 2009

G7 UMNO demo di PWTC??...


(terbaru.. gambar dari Perunding.blogspot.com)

Perwakilan UMNO dari bahagian-bahagian yang mewakili G7 (bukan pemegang jawatan yang di pilih secara otomatik)yang memenangi pertandingan di peringkat bahagian ke persidangan agong UMNO March ini kabarnya sepakat akan mengadakan tunjuk perasaan di PWTC sempena dengan mesyuarat MKT pada petang ini. hampir separuh jumlah perwakilan UMNO adalah terdiri dari mereka ini.

Kabarnya protes berkenaan ditujukan kepada Pak Lah, PM Malaysia sempena dengan mesyuarat MKT pada petang ini.. Difahamkan mereka ini tidak berpuashati dengan segala macam publisiti burok mengenai UMNO sejak akhir-akhir ini.Lebih dari itu mereka juga dikatakan tidak berpuashati dengan segala macam sekatan yang dikenakan kepada mereka dan juga bakal calon yang bertanding dalam MKT pada tahun ini..

Kita kurang pasti motif sebenar mereka ini. Yang jelas UMNO berada dalam keadaan yang amat burok dari segi imej dan kepimpinan pada masa kini. Pada masa kini seolah-olah tidak ada yang memimpin UMNO, seolah-olah tiada ketua, bagai anak kehilangan bapa, ahli di bawah bagai anak ayam kehilangan ibu... pemimpin bercakaran sesama sendiri, kepentingan sendiri lebih dari survival parti, kompromi sudah tiada lagi, tiada siapa mematuhi garispanduan parti dll.

Protes sehebat mungkin, jika untuk menguatkan parti.. tetapi jika protes hanya kerana tidak dapat berjumpa bakal calon dan soal tidak boleh mendapatkan habuan... ehm ..ehm.. sesuatu yang amat memalukan!!Susahnya UMNO untuk berubah!!

No comments: