Friday, May 30, 2008

Tan Sri Sanusi Junid....

Terbaru, mengikut Dato Ron dalam blog kuda kepang, terdapat berita bahawa perkhidmatan Tan Sri Sanusi Junid, Presiden Universiti Islam Antarabangsa yang Ke Empat yang telah berkhidmat sejak 1 March 2000 akan ditamatkan perkhidmatannya..

Sepanjang tempoh perkhidmatannya di UIA, beliau telah dapat mencabut banyak duri dalam daging di UIA... Benih-benih reformasi baik di kalangan pensyarah, kakitangan dan pelajar telah dijinakkan oleh beliau. Sekadar menyebut beberapa nama saperti Prof Syed Naquib, beberapa orang kuat DSAI juga telah meninggalkan universiti. UIA, kini aman damai, bertuah dan senanglah Presiden yang baru nanti melaksanakan tugasnya.

Tan Sri Sanusi boleh keluar dari UIA dengan penuh kehormatan. Lebih dari itu beliau boleh berjalan tegak, tanpa rasa bersalah atas jasa dan kerja buat beliau di UIA.

Datuk Sanusi baru-baru ini telah keluar dari UMNO. Beliau adalah ahli UMNO yang menggunakan nombor siri ahli 000000007..

Berita lanjut sila lihat;
kudakepang#links

Sama-sama kita lihat nanti.. siapa terpaksa berjalan tunduk atas kerja buat beliau masa di beri peluang memerintah Malaysia tetapi meninggalkan parti yang lemah, kerajaan yang lemah dan rakyat yang susah.....

No comments: