Monday, May 19, 2008

Tun Mahathir meninggalkan UMNO


Petang tadi Tun Dr. Mahathir mengistiharkan keluar dari UMNO. Beliau melahirkan kekecewaannya terhadap UMNO yang di pimpin oleh Oleh Abdullah Badawi yang bukan lagi memperjuangkan UMNO.. Beliau juga menyeru ahli UMNO keluar dari UMNO tetapi beliau juga turut menasihatkan mereka supaya tidak menjadi ahli parti yang lain

Sesungguhnya UMNO, ahli-ahli UMNO berada di persimpangan jalan. Kedegilan Pak Lah mengundur diri, akan mengakibatkan UMNO akan kehilangan kuasa dan UMNO akan semakin lemah. Ahli UMNO di merata negeri, yang sedang membangkitkan soal penggantian kepimpinan UMNO, adalah ahli yang masih sayangkan UMNO. Sikap pemimpin UMNO dari Presiden hinggalah kepada ahli MT, sangat mengecewakan majoriti ahli. Sehingga kini tidak nampak satu usaha pun yang dilakukan bagi menunjukkan kesungguhan pemimpin UMNO bagi mencari penyelesaian mengenai krisis kepimpinan dan kehilangan kepercayaan ahli terhadap UMNO.

Apa yang berlaku, walaupun BN dan UMNO masih lagi memerintah adalah jelas, kepimpinan UMNO yang amat lemah, kerajaan dibiarkan di tekan oleh pelbagai pihak, hinggakan kepentingan orang melayu, kerajaan dan rakyat kian terabai. Lebih memburukkan keadaan kita makin terdedah kepada segala macam tekanan daripada luar khususnya negara jiran. Polisi kerajaan yang kelamkabut, harga barang yang kian meniingkat, keselamatan yang tidak terjamin, maruah orang melayu yang makin tercalar dibiarkan oleh Perdana Menteri dan Presiden UMNO yang lemah ini..

Sudah tentu langkah Tun Mahathir satu langkah yang amat drastik. Kekecewaan Tun akan di kongsi bersama oleh majoriti ahli UMNO di seluruh Malaysia. Ahli-ahli UMNO, khususnya pemimpin UMNO perlu disedarkan dengan tindakan yang drastik. Yang demikian saya fikir, lebih banyak lagi tindakan susulan dari ahli akan berlaku. Nasi sudah hampir menjadi bubur.. Pak Lah masih mahu bergayut sebagai presiden UMNO. Ahli MT UMNO masih mahu menjadi pak turut, memeluk tubuh tanpa mahu membuat tindakan.
Akhirnya kepada kamu semua wahai ahli Majlis Tertinggi, kamu akan dipertanggungjawabkan jika UMNO kehilangan kuasa, melayu akan kehilangan di bumi ini buat selamanya...

No comments: