Monday, June 23, 2008

mesyuarat tergempar rakan-rakan PM...

Semalam saya menghadiri kenduri perkahwinan anak rakan saya di Dewan Sri Endon di Putrajaya. Di meja kami terdapat sato Dato dan dua orang muda awal tiga puluhan. Sedang makan, tiba-tiba Dato dan juga salah seorang pemuda yang di depan kami mendapat panggilan. ketika itu jam lebih kurang pukul sembilan lebih. Dari perbualan dengan rakannya jelas mereka terpaksa bergegas ke rumah Perdana Menteri di Putrajaya. Beliau bercakap melalui talipon dan yang jelas secara tak langsung ingin memberi tahu saya dan rakan saya bahawa mereka orang penting dan perlu ke rumah PM malam semalam. Begitu juga Dato yang di sebelah saya memaklumkan kepada saya beliau terpaksa ke rumah PM kerana mesyuarat penting pasal kedudukan Pak Lah di Parlimen esoknya. Masha Allah ada juga orang macam ini di Malaysia sekarang ini.

Cerita benar, beginilah agaknya perangai penasihat-penasihat PM masa kini. Dah lah datang kenduri dengan baju di luar, lewat dan terus bercakap talipon di meja, dalam majlis begitu tanpa segan silu dan yang penting supaya orang tahu mereka terpaksa ke rumah PM.. Tak tahulah setakatmana benarnya tetapi yang sah semalam memang ada perjumpaan di rumah PM bersabit dari tindakan SAPP.

Hebat juga Dato Yong Teck Lee kerana sidang akhbarnya, segala kroni dan rakan-rakan Pak Lah jadi kelam kabut hingga terpaksa mengadakan mesyuarat tergempar.

No comments: