Friday, June 6, 2008

Hadiah Pak Lah Kepada Rakyat Malaysia........



Sejak 2004, Perdana Menteri Bodohwi telah menaikkan harga minyak sebanyak 7 kali. Kenaikkan untuk petrol hampir-hampir 100% dan Diesel melebehi 200%. Satu rekod pencapaian yang amat hebat kepada Perdana Menteri yang kononnya mahu membatalkan projek mewah dan akan memberi tumpuan kepada penduduk miskin di luar bandar.

Hari ini, mereka, Ahli MKT UMNO sedang merangka satu pelan untuk menarik rakyat khususnya ahli UMNO kembali menyokong UMNO dan BN. Sudah tentu ahli UMNO akan di anggap bodoh dan rakyat di anggap tidak boleh berfikir dan kita tidak akan terkejut akan banyak cadangan-cadangan khususnya ahli MKT kaki ampu bodek yang merumuskan segala tindakan PM adalah wajar dan betul belaka.

Apa pun pelan tindakan yang mungkin di ambil sudah agak terlewat. Kesan kenaikkan minyak menghilangkan langsung sedikit harapan yang masih ada kepada kerajaan pimpinan PM ini. Yang jelas, keyakinan rakyat hilang langsung. Kepada majoriti ahli UMNO tidak ada kompromi yang boleh di buat hanya dengan pengunduran/penyingkaran Abdullah Badawi sahaja yang mungkin mengubah pendirian mereka. Kurang dari itu, jelas akan berlaku tsunami kedua dalam perhimpunan Agung UMNO dan PRU13 nanti

No comments: